Silvu var uzskatīt par vienu no Holm Bank stūrakmeņiem. Strādājot par produktu vadītāju IT attīstības komandā, viņa ir izveidojusi sadarbību ar dažādiem tirdzniecības partneriem, vadījusi klientu atbalsta komandu, kā arī vadījusi IT attīstības nodaļu. "Kad es pievienojos kompānijai, tā vēl nebija kļuvusi par banku, tolaik uzņēmums vēl bija relatīvi mazs finanšu pakalpojumu sniedzējs ar pavisam citu nosaukumu. Mazā komandā viens cilvēks ikdienā paveic daudzus uzdevumus un pilda dažādas lomas. Man patīk šāda daudzveidība, jo tā man ir devusi labu ieskatu uzņēmuma dažādajās nodaļās," skaidro Silva. Savulaik Silva cilvēku vadību nomainīja pret procesu vadību un sāka strādāt kā biznesa arhitekte, pieliekot roku jaunu sistēmu izstrādē, kas bija nepieciešamas bankas darbības nodrošināšanai. "Vēlāk gan es piepeši sajutos tā it kā viss jau būtu kļuvis pārāk pazīstams. Neskatoties uz to, ka darbs nepārtraukti bija attīstījies, kā arī uzņēmums bija atbalstījis manu izaugsmi visos iespējamos veidos, mani tomēr māca ziņkāre par to, kā būtu strādāt citur. Četrpadsmit gadu vienā kompānijā ir ļoti daudz," atzīst Silva, kas pirms gada nolēma izmēģināt spēkus citā finanšu uzņēmumā. Tomēr pēc sešiem mēnešiem viņa jau bija atpakaļ Holm.
Cilvēku novērtēšana nav tikai tukši vārdi
"Es vienmēr esmu bijusi sajūsmināta par to, cik labi Holm rūpējas gan par saviem darbiniekiem, gan klientiem. Rūpes šajā uzņēmumā nav tikai tukši vārdi. Komandu vadītāji un kolēģi patiešām rūpējas par to, lai komandas justos atbalstītas, turklāt katram tiktu dota iespēja attīstīties. Turklāt es redzu šīs pašas rūpes, kad klientu atbalsts sazinās ar mūsu klientiem – neviena problēma netiek atstāta novārtā, vienmēr tiek meklēti atbilstoši risinājumi," Silva neslēpj savu aizkustinājumu par Holm kultūru, kurā liela nozīme ir cilvēku novērtēšanai. Tas bija viens no galvenajiem iemesliem, kas viņu vilka atpakaļ pie Holm. "Es vienmēr esmu jutusi, ka Holm ir kā vienkārša ģimene ar visiem plusiem un mīnusiem," saka Silva un atzīst, ka Holm darba metodes un biznesa virzieni jau bija viņai labi pazīstami – tas pamudināja viņu atgriezties Holm. "Procesi gadu gaitā ir attīstījušies, un es esmu bijusi iesaistīta to izveidē. Bizness pastāvīgi attīstās, taču nekas netiek darīts ar steigu – viss vienmēr tiek pārdomāts, dodot cilvēkiem laiku izprast plānoto pārmaiņu nepieciešamību, kā arī dodot iespēju pielāgoties tām. Es priecājos, ka mana vēlme par citādu darba vidi tika apmierināta, tāpēc es esmu sevišķi priecīga turpināt savu darbu Holm," piebilst Silva, kuras kolēģi bija ļoti priecīgi par viņas atgriešanos.
Daudzveidība uztur svaigu prātu un palīdz virzīties uz priekšu
Atskatoties uz kompānijas pirmsākumiem, Silva atzīst, ka pieredze, kuru viņa guva tieši šajā laikā, bija iemesls, kāpēc viņa tik ilgi palika sasaistīta ar uzņēmumu. "Kad tu esi iesaistīts un palīdzi būvēt kaut ko pavisam lielu no paša sākuma, tev attīstās īpaša spēja redzēt, kas tieši konkrētā brīdī būtu jādara, tāpēc tu vienkārši ņem un uzņemies to lomu. Vienīgais, kas tev atliek, ir procesa gaitā mācīties un eksperimentēt,” skaidro Silva, kura ir pārliecināta, ka komanda savulaik lieliski tika galā ar šo elastīgo un iniciatīvā balstīto pieeju. "Pateicoties šāda veida daudzveidībai, kuru es pieredzēju savā darbā, man šobrīd piemīt zināšanas un pieredze dažādās jomās, ko varu izmantot savā pašreizējā IT izstrādes darbā, turklāt tas palīdz ieraudzīt arī kopainu, neatkarīgi no tā, vai tā būtu pieredze komunikācijā ar regulatoriem dažādos juridiskos jautājumos, sarunās ar sadarbības partneriem, potenciālo sistēmas trūkumu novēršanā u.c.," Silva uzskaita.
Profesionālā attīstība un izaugsmes iespējas
"Darbs Holm ir bijis visnotaļ nozīmīgs posms manā dzīvē. Šeit esmu augusi, daudz ko iemācījusies un paveikusi. Holm man noteikti ir ne tikai darba vieta, bet arī darba ģimene ar visu no tā izrietošo. Mana personīgā profesionālā attīstība ir lielā mērā virzījusies uz priekšu, pateicoties mūsu izcilajam IT sadarbības partnerim un IT vadītājam, kas mani atbalstīja un iedrošināja, kad sākām izstrādāt jaunu bankas platformu. Esmu apmierināta ar rezultātu – platforma ir moderna, droša un pielāgota mūsu vajadzībām," ar sajūsmu stāsta Silva, runājot par savu un bankas sasniegto progresu.
"Mani iedvesmo tas, kā banka ir pielāgojusies izmaiņām un kopumā attīstījusies pēdējo gadu laikā," piebilst viņa. Silva priecājas, ka viņas darbs nepārtraukti ļauj baudīt taustāmus darba augļus. "Ir patīkami redzēt, kā katra sistēma, ko izstrādājam, ir arī mans ieguldījums. Īpaši nozīmīgi ir tie brīži, kad atrodam nozīmīgu risinājumu, lietotājs ir apmierināts un sniedz par to atbilstošu atgriezenisko saiti. Protams, tāpat ir patīkami dzirdēt, ka dari kaut ko labi un esi bijis noderīgs," saka Silva.
Personība un elastība
"Es novērtēju, ka Holm cilvēkos jau gadiem liek uzsvaru uz personību un elastību. Mēs cenšamies atrast individuālu pieeju katram klientam, kā arī mēģinām atrast risinājumus, kas atbilstu viņu unikālajām vajadzībām un apstākļiem. Finanšu nozare ir stingri regulēta, kas nozīmē, ka mēs nevaram apmierināt visas klientu vēlmes, taču vienmēr cenšamies saviem klientiem situāciju izskaidrot, vienlaikus piedāvājot nepieciešamo atbalstu. Manuprāt, mēs esam to darījuši gana labi, un es uzskatu, ka nākotnē Holm saglabās savu pašreizējo personību un elastību savu klientu labā un turpinās būt uzticams partneris. Turklāt tas, ka Holm ir arī pievilcīgs darba devējs, nozīmē, ka mums ir iespēja savās rindās uzņemt jaunus un talantīgus kolēģus, kas varēs dot savu pienesumu mūsu turpmākajos panākumos," Silva raugās uz kompānijas nākotni optimistiski.
Atvaļinājums kā restarts
Silva uzskata, ka, neskatoties uz to, ka iegremdēšanās darbā ar prieku un sajūsmu ir svarīga, vienlīdz svarīgi ir neaizmirst paņemt pauzi, lai atpūstos. Viņa pati vairākkārt kopā ar kolēģu grupiņu ir devusies dabas un kultūras izbraucienos dažādās pasaules vietās, kas viņai ir kalpojis kā lielisks iedvesmas un enerģijas avots. Lai arī pēdējā laikā šādu ceļojumu ir bijis mazāk, viņa tomēr cenšas darīt lietas, kas viņai sagādā prieku, piemēram, dejot, sportot vai meditēt. Silva prieku gūst kā no darba, tā arī no dažādām brīvā laika aktivitātēm.
Dzelzavas iela 120G, Rīga, LV-1021
54103053771
+371 286 07070info@holmbank.lv
LV54103053771